ادامه تولید پژو پارس در سال 1403 از سوی ایران‌خودرو تأیید شد

ایران‌خودرو با ارسال یک اطلاعیه، ادامه تولید پژو پارس را در سال 1403 تأیید کرد. در اعلامیه ایران‌خودرو چنین آمده است: «پیرو مصاحبه تلویزیونی مورخ نهم اسفندماه آقای دکتر «اسلام پناه»، رییس محترم سازمان استاندارد، ضمن تشکر از مساعدت ایشان مبنی بر مجوز تداوم تولید پژو پارس، به اطلاع متقاضیان فراخوان نشده این خودرو می‌رساند، برمبنای مجوز کتبی سازمان ملی استاندارد، متقاضیان به ترتیب اولویت جهت واریز وجه فراخوان‌شده و در نوبت تحویل خودرو پارس قرار خواهند گرفت.» بنابراین تولید این محصول محبوب در سال 1403 نیز ادامه خواهد یافت تا خودروهای متقاضیان به آن‌ها تحویل داده شود.

 

احتمال تداوم تولید پژو پارس برای مدتی طولانی‌تر

با آن‌که ایران‌خودرو ادامه تولید پژو پارس را به‌دلیل تعهدات قبلی خود اعلام کرده است اما انتظار داریم تا پس از تکمیل تعهدات قبلی، تولید این سدان محبوب بازهم ادامه یابد. طی نیمه دوم دهه 1390، سه خانواده محصول پژو 206، پژو پارس و پژو 405 جزو خودروهای محبوب و پرفروش ایران خودرو بودند. درواقع خودروهای ملی این شرکت نظیر سمند، دنا و رانا هیچ‌گاه به موفقیت و آمار فروش محصولات پژو دست نیافتند. درحال‌حاضر نیز به نظر می‌رسد محصولات خانواده پژو پارس و پژو 207 حجم بالایی از فروش ایران‌خودرو را در اختیار داشته باشند. متقاضیان خرید پژو پارس طی ماه‌های گذشته از تغییر تعهدات خود به سورن پلاس XU7P‌ سر باز زدند و خواهان تحویل‌گرفتن خودرو ثبت‌نامی خود شدند.

 

البته به جز محبوبیت پژو پارس، مسئله دیگری نیز در این بین تأثیرگذار بوده است. درواقع متقاضیان می‌خواستند به‌جای سورن پلاس 460 میلیون تومانی، پژو پارس 300 میلیون تومانی را از ایران‌خودرو خریداری کنند. البته ایران‌خودرو نیز درمقابل این خواسته مقاومت کرد و درنهایت تولید این خودرو را به سال آینده موکول کرد. همان‌گونه که می‌دانیم، خودروهای داخلی با آغاز سال جدید گران‌ می‌شوند.

از سوی دیگر ایران‌خودرو ناچار است تا در سال جدید پژو پارس را با استانداردهای 85گانه همچون سیستم کنترل پایداری، نشانگر تعویض دنده و استاندارد ایمنی عابر پیاده به تولید برساند. اضافه‌شدن این استانداردها بر قیمت پژو پارس تأثیر افزایشی خواهد داشت. این افزایش در مورد پژو 207 حدود 44 درصد بود. بنابراین قیمت پژو پارس در سری جدید تولیدات از حدود 460 میلیون تومان آغاز خواهد شد. به‌عبارتی متقاضیان این خودرو ناچارند در سال جدید هزینه معادل خرید یک سورن پلاس XU7P را برای در اختیار گرفتن پژو پارس بپردازند.

منبع : دیجیاتو

مدیر ۱۴۰۲/۱۲/۱۹

نظرات

چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

پیام خود را بگذارید