پرشیاخودرو نیسان ترا را به بازار ایران می‌آورد؛ از واردات بی‌ام‌و تا مونتاژ نیسان

براساس اعلام روابط عمومی پرشیاخودرو، این شرکت قصد دارد تا شاسی‌بلند میان‌قامت و آفرودی نیسان ترا را به بازار ایران عرضه کند. عرضه این خودرو از طریق برند زیرمجموعه پرشیاخودرو انجام می‌شود. این شرکت مانیان خودرو نام دارد و نیسان ترا در ایران مونتاژ خواهد کرد. مونتاژ نیسان ترا و عرضه آن به بازار ایران باعث خواهد شد تا این برند ژاپنی پس از یک دهه به خطوط تولید خودروسازی کشور باز گردد. پرشیاخودرو نیز پس از سال‌ها واردات بی‌ام‌و، اکنون به عرضه‌کننده نیسان تبدیل خواهد شد.

 

از واردات تا مونتاژ

خط تولید مانیان خودرو در شهرستان آبیک استان قزوین قرار گرفته است. تمامی بخش‌های این خط تولید شامل پیست تست خودرو، سالن تأسیسات، سالن انبار، محوطه انبار بدنه‌های رنگ شده، سالن آماده‌سازی بدنه، سالن مونتاژ با بخش‌های خط تریم و خط شاسی اکنون به بهره‌برداری رسیده‌اند و آماده تولید نیسان ترا هستند.

 

باید اشاره کنیم که این خودرو با نام نیسان پالادین یا نیسان ژنگژو نیز شناخته می‌شود و خودرویی است که نیسان به صورت اختصاصی برای بازار چین تولید می‌کند. همان‌گونه که از تصاویر مشخص است، با خودرویی مواجه هستیم که از شاسی مستقل یا شاسی نردبانی بهره می‌برد. البته به دلیل تحریم‌ها، مانیان خودرو نیسان ترا را با برند جدیدی به بازار عرضه خواهد کرد.

 

نگاهی به مشخصات نیسان ترا

ابعاد شاسی‌بلند مونتاژی مانیان خودرو شامل 4882 میلی‌متر طول، 1850 میلی‌متر عرض و 1835 میلی‌متر ارتفاع هستند. فاصله بین‌ دو‌محور این خودرو نیز 2850 میلی‌متر اعلام شده است. از نظر ابعاد و اندازه، می‌توان گفت که نیسان ترا در حد و اندازه سانگ یانگ رکستون G4‌ ظاهر می‌شود. هر دو خودرو از جمله شاسی‌بلندهای توانا در آفرود شناخته می‌شوند. نیسان ترا براساس پلتفرم F‌-آلفا گروه رنو نیسان ساخته شده است که مختص توسعه خودروهای آفرودی است.

زیر کاپوت محصول مانیان خودرو، پیشرانه دولیتری توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت از برند میتسوبیشی قرار دارد. این پیشرانه با کد 4K31 شناخته می‌شود که حداکثر راندمان آن 220 اسب‌بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر گشتاور است. میتسوبیشی از چندسال گذشته به عضو سوم اتحاد رنو – نیسان – میتسوبیشی تبدیل شده است، از این رو نیسان از پیشرانه‌های این برند در محصولاتش استفاده می‌کند.

 

گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF، وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد. در حالت عادی نیسان ترا یک شاسی‌بلند تک‌دیفرانسیل با محور محرک عقب است. با این حال اگر کمک سبک یا سنگین خودرو را فعال کنید، قادر به اجرای مانورهای آفرودی خواهید بود. سیستم تعلیق محصول مانیان خودرو در جلو از نوع دوجناغی دوبل و در عقب از نوع مولتی لینک پنج اتصاله است.

 

امکانات رفاهی و ایمنی

براساس آن‌چه از سوی پرشیا خودرو و مانیان خودرو به رسانه‌ها اعلام شده است، انتظار این تجهیزات را در نیسان ترا خواهیم داشت: تریم چرمی کابین، صندلی برقی ردیف جلو، سیستم صوتی به همراه نمایشگر، سیستم تهویه اتوماتیک، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کنترل سرعت در سرازیری و کنترل ایستایی در سربالایی، دو کیسه هوا، رادار نگهدارنده بین خطوط و رادار نقطه کور. اطلاعات تکمیلی در مورد عرضه، قیمت‌گذاری و همچنین شرایط فروش مانیان خودرو از طریق دیجیاتو در اختیار مخاطبین قرار خواهد گرفت.

 

منبع : دیجیاتو

مدیر ۱۴۰۲/۱۲/۱۹

نظرات

چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

پیام خود را بگذارید