سانگ یانگ خان با خودروسازی ایلیا به ایران می‌آید

خودروهای سانگ یانگ از دهه 1380 تاکنون در بازار ایران حضور داشته‌اند، از این رو توقع حضور آن‌ها طی دوره جدید واردات خودرو نیز دور از انتظار نیست. براساس اعلام شرکت خودروسازی ایلیا، این شرکت قصد دارد تا پیکاپ سانگ یانگ خان را به بازار ایران عرضه کند. این خودرو درواقع نسخه پیکاپ سانگ یانگ رکستون به حساب می‌آید. حضور این پیکاپ دودیفرانسیل در بازار ایران، می‌تواند رقابت بخش شلوغ پیکاپ‌ها را جذاب‌تر از گذشته کند.

 

همان‌گونه که اندکی قبل اشاره کردیم، سابقه حضور برند سانگ یانگ در بازار ایران به بیش از دو دهه می‌رسد. بااین‌حال محصولات سانگ یانگ توسط یک شرکت عرضه نشده‌اند و طی هر دوره خودروسازان و واردکنندگان مختلفی اقدام به عرضه محصولات سانگ یانگ کرده‌اند. اکنون نیز نوبت به خودروسازی ایلیا رسیده است تا سانگ یانگ خان را به بازار ایران عرضه کند. این شرکت تاکنون سه محصول شامل دایون Y5، دایون Y7 و وی‌جی‌وی U75 پلاس را به بازار ایران معرفی کرده است. دایون Y5 و دایون Y7‌ محصولات مونتاژی این شرکت هستند، درحالی‌که کراس‌اوور وی‌جی‌وی U75 پلاس به‌صورت وارداتی در بازار حاضر خواهد شد.

 

نگاهی به مشخصات و امکانات سانگ یانگ خان

سانگ یانگ خان نسخه بدون کابین سانگ یانگ رکستون است. مدل رکستون نیز در بازار ایران حضور دارد و به‌عنوان یکی از معدود شاسی‌بلندهای واقعی با شاسی نردبانی و قابلیت آفرود خاص شناخته می‌شود. سانگ یانگ خان همانند رکستون، از پیشرانه دولیتری چهارسیلندر توربوشارژر بهره می‌برد. حداکثر راندمان این پیشرانه، 222 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک آیسین نیز وظیفه انتقال قدرت به چهار چرخ این خودرو را بر عهده دارد. سانروف، دوربین 360 درجه، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی‌های چرمی، سیستم صوتی به‌همراه نمایشگر و رینگ‌های آلیاژی ازجمله تجهیزات این پیکاپ به شمار می‌آیند.

 

عرضه سانگ یانگ خان به بازار ایران، با معرفی و عرضه سانگ یانگ تورس همراه شده است. البته شرکت‌های مختلفی عرضه این خودروها را برنامه‌ریزی کرده‌اند. بااین‌حال رقیب هر دو خودرو کره‌ای، کراس‌اوورها و پیکاپ‌های چینی بازار هستند. همچنین با توجه به تغییر مالک سانگ یانگ، احتمال دارد این خودروها با برند جدید یعنی کی‌جی موبیلیتی به بازار ایران برسند. اطلاعات تکمیلی مربوط به عرضه خودروهای سانگ یانگ را از طریق بخش خودرو دیجیاتو به شما اعلام خواهیم کرد.

منبع : دیجیاتو

مدیر ۱۴۰۲/۱۲/۱۹

نظرات

چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

پیام خود را بگذارید