درخواست صدور کارت سوخت آنلاین می‌شود؛ کاهش دردسرهای متقاضیان

با همکاری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و پلیس راهور فراجا، ثبت درخواست صدور کارت هوشمند سوخت توسط سامانه «برخط ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت» آنلاین خواهد شد و متقاضیان دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر پلیس 10+ نخواهند داشت. البته هنوز زمان دقیق اجرای این طرح در سراسر کشور اعلام نشده است.

صدور کارت سوخت جدید یا کارت سوخت المثنی، از جمله کارهای زمان‌بر برای مالکین خودروها و موتورسیکلت‌ها است. مدت زمان انتظار برای صدور کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت‌های صفرکیلومتر (نوشماره) حدود دو هفته است. با این حال درخواست صدور کارت سوخت المثنی، انتظاری چندماهه را برای کاربران در پی خواهد داشت.

در حال حاضر متقاضیان برای دریافت کارت سوخت، بایستی به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند. از تیرماه امسال، مالکین موتورسیکلت‌ها و خودروهای صفرکیلومتر نیز بایستی برای دریافت این کارت به صورت جداگانه اقدام نمایند. همچنین در اختیار داشتن بیمه شخص ثالث برای صدور کارت سوخت، الزامی خواهد بود.

 

مدارک مورد نیاز برای صدور کارت سوخت المثنی، شامل این موارد هستند:

مدارک شناسایی مالک

کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت آن

بیمه ‌نامه معتبر

اصل کارت هوشمند سوخت

فرم درخواست صدور کارت سوخت المثنی

 

انتظار داریم تا پس از آنلاین شدن رویه صدور کارت سوخت جدید، کاربران ناچار باشند تا تصاویر مدارک مورد نیاز خود را در سامانه مربوطه بارگذاری کنند. بنابراین مدارک نیاز به اسکن خواهند داشت و این موضوع می‌تواند میزان مراجعه کاربران به دفاتر پلیس + 10 یا کافی نت‌ها را بار دیگر تکرار کند. پس از صدور کارت سوخت، سهمیه اتومبیل یا موتورسیکلت شما در این کارت ذخیره خواهد شد.

منبع : دیجیاتو

مدیر ۱۴۰۲/۰۹/۱۴

نظرات

چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

پیام خود را بگذارید