چگونه یک‌روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟ + جزئیات و روش‌ها

براساس اعلام خبرگزاری مهر، جزئیاتی جدید از طرح دریافت‌ یک‌روزه گواهینامه موتورسیکلت توسط رئیس پلیس راهور فراجا اعلام شد. سردار «سید کمال هادیانفر» درباره جزئیات این طرح گفت: «این طرح هم‌اکنون در 17 استان کشور درحال اجراست. تاکنون حدود 50 هزار نفر از مزایای دریافت گواهینامه در یک‌روز بهره‌مند شده‌اند.»

برای آن‌که یک شهر به این مجموعه اضافه شود،‌ لازم است تا آموزشگاه‌های رانندگی آن شهر برای صدور یک‌روزه گواهینامه رانندگی اعلام آمادگی کنند. بنابراین اگر شهری هنوز به این لیست اضافه نشده است،‌ بایستی منتظر اعلام آمادگی آموزشگاه رانندگی آن شهر باقی بمانید. البته انتظار متقاضیان برای این مسئله چندان به طول نمی‌انجامد.

براساس اظهارات سردار هادیانفر، پلیس راهور فراجا قصد دارد تا طی دو ماه آتی، تمامی 32 استان کشور را تحت پوشش طرح صدور یک‌روزه گواهینامه رانندگی قرار دهد. براساس آمارهای پلیس، شش میلیون و 800 هزار نفر از مالکان موتورسیکلت در سراسر کشور فاقد گواهینامه هستند. از این رو امکان صدور بیمه‌نامه شخص ثالث برای این افراد وجود ندارد. تردد موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه، یکی از معضلات جدی شهرهای ایران است و سالانه خسارات مالی بسیاری را به راکبان موتورسیکلت و سایر افراد آسیب‌دیده وارد می‌کند.

 

دریافت یک‌روزه گواهینامه موتورسیکلت، به‌زودی در تمامی استان‌ها

به گفته رییس پلیس راهور فراجا، به زودی اطلاع‌رسانی گسترده درخصوص این موضوع انجام خواهد شد. این اطلاع‌رسانی هنگامی انجام می‌شود که طرح صدور یک‌روزه گواهینامه در تمامی 32 استان کشور اجرایی شود. پس از آن تمامی مالکان موتورسیکلت می‌توانند به آموزشگاه‌های رانندگی مراجعه کنند و گواهینامه موتورسیکلت را دریافت نمایند.

علاوه بر کاهش مدت زمان صدور گواهینامه، هزینه این کار نیز از سوی پلیس راهور کاهش یافته است. طبق مصوبه وزارت صمت، اخذ گواهینامه موتورسیکلت یک میلیون و 770 هزار تومان هزینه دارد. بااین‌حال پلیس راهور برای تشویق مالکان موتورسیکلت به دریافت گواهینامه، هزینه این طرح را 60 درصد کاهش داده است. راکبان موتورسیکلت می‌توانند با پرداخت 570 هزار تومان، گواهینامه خود را طی یک‌روز دریافت کنند.

علاوه بر کاهش هزینه صدور گواهینامه، پلیس درخواستی را برای کاهش هزینه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و بخشش جرائم آن نیز صادر کرده است. این کار نیز نقش یک مشوق را دارد که به وسیله آن، موتورسواران به دریافت بیمه پس از صدور گواهینامه ترغیب خواهند شد.

 

چه تعداد موتورسوار نسبت به دریافت گواهینامه اقدام کرده‌اند؟

براساس اظهارات رئیس پلیس راهور فراجا، بیش از 80 هزار نفر مالک موتورسیکلت تاکنون در طرح دریافت گواهینامه آسان شرکت کرده‌اند. 36 هزار نفر از 80 هزار نفری که گواهینامه آسان موتور را دریافت کرده‌اند، ساکن شهر تهران بوده‌اند.

مدیر ۱۴۰۲/۱۰/۲۱

نظرات

چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

پیام خود را بگذارید