آیا خرید خودروی چینی کارکرده با کمتر از یک میلیارد تومان به‌صرفه است؟

خودروهای چینی از دهه 1380 تا به امروز در بازار ایران حضور دارند و روزبه‌روز بر تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود. با عرضه انبوه خودروهای چینی، اکنون خرید خودروی چینی کارکرده به یکی از گزینه‌های پیش روی مشتریان در بازار تبدیل شده است. در این مطلب قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. خرید خودروی چینی کارکرده با چه قیمتی امکان‌پذیر است و آیا خرید این خودروها در بازه قیمتی یادشده توصیه می‌شود یا خیر؟

 

خرید خودروی چینیِ با قیمت‌های پایین

به‌لطف افزایش شدید قیمت‌ها و همچنین تورم افسارگسیخته، اکنون با بودجه‌ای کمتر از 250 میلیون تومان گزینه‌های اندکی پیش روی مشتریان قرار دارد. ام‌وی‌ام 110، لیفان 520 و همچنین جک J3 خودروهای چینی موجود در این بازه قیمتی هستند.

برای خرید خودروهایی با چهره جذاب‌تر، امکانات بهتر و همچنین موتور قوی‌تر بایستی بودجه خود را به بیش از 300 میلیون تومان افزایش دهید. در این محدوده مدل‌هایی از لیفان 620 با موتور 1.6 و 1.8 لیتری در دسترس شما قرار دارند. بااین‌حال، پیشنهاد می‌کنیم که در این رده قیمتی، گزینه‌های داخلی را نسبت به خودروهای چینی ارجح بدانید. بسیاری از مالکین لیفان 520 و لیفان 620 اکنون برای فروش اتومبیل‌هایشان با مشکل مواجه هستند، درحالی‌که فروش پراید، تیبا، ساینا و پژو 206 به‌راحتی امکان‌پذیر است.

 

گزینه دیگری که در این بازه قیمتی در دسترس شما قرار دارد، ام‌وی‌ام 315 است. این هاچ‌بک چینی در طول دهه 1390 به‌صورت گسترده وارد بازار شد و اکنون با پرداخت مبلغی در حدود 350 میلیون تومان، قادر به خرید نسخه‌هایی از آن هستید. خرید ام‌وی‌ام 315 در مقایسه با خودروهای لیفان، ارزش افزوده بالاتری برای شما ایجاد خواهد کرد. اگر به خرید سدان علاقه دارید، ام‌وی‌ام 530 نیز می‌تواند گزینه‌ای مطلوب با قیمت کمتر از 400 میلیون تومان باشد.

 

بازه‌های قیمتی میانه

جک J5 ازجمله خودروهای محبوب چینی بازار ایران است که طرفداران بسیاری دارد. این خودرو همچنان محبوب است و برای خرید آن باید بهای قابل‌توجهی بپردازید. خرید جک J5 دنده‌ای حدود 500 میلیون تومان برای شما هزینه دارد، درحالی‌که نسخه اتوماتیک این خودرو صد میلیون تومان گران‌تر است.

در این بازه قیمتی گزینه‌های بهتری در دسترس هستند. ام‌وی‌ام 550 که حضوری کوتاه‌مدت در بازار ایران داشت، با مبلغ تقریبی 500 میلیون تومان قابل خریداری است. اکثر نسخه‌های این خودرو از نظر کارکرد و سلامت بدنه در وضعیت مطلوبی قرار دارند و می‌توانند برای کوتاه‌مدت به شما خدمت ارائه کنند.

خودروهای کوچک خانواده برلیانس نظیر برلیانس H220 و برلیانس H230‌ در بازه قیمتی بیش از 400 میلیون تومان قرار دارد اما به‌نظر نمی‌رسد که موردتوجه مخاطبان قرار بگیرند. در سوی دیگر، خرید برلیانس H320 و برلیانس H330 به بیش از 650 میلیون تومان بودجه نیاز دارد. خرید این خودروها نیز درحال‌حاضر توجیه اقتصادی ندارد، چرا که با بهایی کمتر از 600 میلیون تومان می‌توانید نسبت به خرید دانگ فنگ H30 کراس اقدام کنید.

 

برای علاقه‌مندان به کراس‌اوورها، ام‌وی‌ام X22‌ گزینه مطلوبی در این بازه قیمتی به‌حساب می‌آید. نسخه‌های متفاوت این خودرو با بهایی کمتر از 700 میلیون تومان قابل خریداری هستند. خرید ام‌وی‌ام X22 با توجه به محبوبیت آن در بازار، می‌تواند اقدام مناسبی باشد.

 

خرید خودروی چینی در بازه‌های قیمتی منتهی به یک میلیارد تومان

یکی از جذاب‌ترین خودروهای چینی کارکرده درحال‌حاضر، ام‌وی‌ام X33S است که با بهایی بیش از 700 میلیون تومان در دسترس مشتریان قرار دارد. همچنین با پرداخت بهایی بیشتر در حدود 900 میلیون تومان، می‌توانید نسخه‌های کارکرده چری تیگو 5 را خریداری کنید که خودرویی ایمن و البته زیبا به شمار می‌رود.

 

البته نسخه‌های دنده‌ای جک S5‌ نیز در بازه قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان قابل خریداری هستند. همچنین با جستجوی بیشتر، می‌توانید برخی گزینه‌های اتوماتیک از جک S5 را نیز پیدا کنید. هایما S5 و هایما S7 معمولی نیز دیگر گزینه‌های موجود در این بازه قیمتی هستند. خرید این خودرو تا حدودی با ریسک همراه است، چرا که پیشرانه توربوشارژر آن نیاز به رسیدگی منظم دارد؛ بنابراین تیگو 5 با پیشرانه تنفس طبیعی و البته شتاب کمتر، گزینه معقول‌تری به‌حساب می‌آید.

منبع : دیجیاتو

مدیر ۱۴۰۲/۱۰/۲۱

نظرات

چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

پیام خود را بگذارید