نیسان ایکس تریل، کیکس و سیلفی توسط نامی خودرو رونمایی شدند + عکس

شرکت نامی خودرو یکی از نام‌های جدید در حوزه واردات خودرو است. این شرکت تصمیم گرفته تا در این دوره، نسبت به واردات خودروهای نیسان اقدام کند. پس از رونمایی این خودروها در شعبه اروند، نوبت به رونمایی آن‌ها در شعبه تهران رسید. نیسان ایکس تریل، نیسان کیکس و نیسان سیلفی در جریان یک مراسم رسمی توسط این شرکت معرفی شدند. انتظار داریم تا قیمت‌گذاری و عرضه این سه خودرو نیز به‌زودی آغاز شود.

 

نیسان ایکس تریل و نیسان کیکس، کراس‌اوورهای با پتانسیل موفقیت زیاد

کراس‌اوورها درحال‌حاضر پرفروش‌ترین رده خودرویی را در بازار جهان تشکیل می‌دهند و البته در بازار ایران نیز پرطرفدار هستند. دو خودرو از سه محصول معرفی‌شده توسط نامی خودرو نیز در رده کراس‌اوورها بودند. این دو خودرو نیسان ایکس تریل و نیسان کیکس هستند.

نسل دوم نیسان ایکس تریل طی دهه 1390 خورشیدی وارد بازار کشورمان شد و مشتریان ایرانی شناخت مطلوبی از این خودرو پیدا کرده‌اند. نسل سوم این خودرو توسط نامی خودرو به بازار کشورمان عرضه می‌شود و در نبود رقبایی همچون تویوتا راو 4، می‌تواند مورد‌توجه اقشار مختلف قرار گیرد.

سومین نسل نیسان ایکس تریل همانند نسل دوم آن، از موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT‌ بهره می‌برد. بنابراین قابلیت‌های حرکتی ایکس تریل تفاوت چندانی با نسل قبلی آن ندارند. بااین‌حال، استهلاک اندک موضوعی است که اهمیت ویژه‌ای برای مشتریان ایرانی دارد و نیسان نیز می‌تواند در این بخش حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

دیگر کراس‌اوور رونمایی شده، نیسان کیکس است که جایگزین نیسان جوک معروف به‌حساب می‌آید. این خودرو نیز همانند دیگر کراس‌اوورهای کامپکت بازار به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT مجهز است. نیسان کیکس در بازار جهانی یک خودروی اقتصادی محسوب می‌شود اما برای مشتریان ایرانی چنین اتفاقی رخ نداده است. بنابراین تنها مصرف‌کنندگان جوان با سطح درآمد بالا که به‌دنبال یک خودروی کوچک و مد روز هستند، نسبت به خرید نیسان کیکس اقدام خواهند کرد.

 

نیسان سیلفی، وارداتی متفاوت

تنها سدان رونمایی‌شده برند نیسان توسط نامی خودرو، نیسان سیلفی بود. این خودرو یک سدان کوچک به‌حساب می‌آید و رقیب خودروهایی همچون هیوندای الانترا، کیا سراتو و تویوتا کرولا است. بااین‌حال، یک تفاوت بزرگ میان نیسان سیلفی و سایر سدان‌های کوچک وارداتی بازار ایران وجود دارد.

نیسان سیلفی به پیشرانه پلاگین هیبریدی مجهز است و درواقع یک خودروی الکتریکی به‌حساب می‌آید؛ البته مشخص نیست تعرفه پایین‌تر واردات خودروهای هیبریدی چه تأثیری بر قیمت نیسان سیلفی و نحوه رقابت آن با سایر گزینه‌ها خواهد داشت. این خودرو از نظر امکانات نیز در سطح معقولی قرار دارد – به شرطی که توقع خود را از محصول اقتصادی نیسان بیش‌ازحد بالا نبرید.

 

شانس موفقیت خودروهای نیسان در بازار ایران چقدر است؟

همه فعالان بازار خودرو می‌دانند که مشتریان ایرانی به خرید خودرو از نام‌های شناخته‌شده ژاپنی علاقه فراوانی دارند. نیسان نیز یکی از همین نام‌هاست. بنابراین خودروهای نیسان با هر قیمتی که وارد بازار ما شوند، خریداران خود را خواهند داشت.

مسئله‌ای که در این بین وجود دارد، تیراژ واردات خودروهای نیسان است. براساس اعلام مدیران نامی خودرو، تنها 1500 دستگاه نیسان در این مرحله وارد بازار ایران می‌شوند. بنابراین تعداد اندکی از هر مدل نیسان را در بازار خواهیم دید. محدودیت واردات از نظر تعداد و همچنین قیمت بالای این خودروها به‌دلیل عوارض واردات، تشنج بیشتری را در بخش بازار خودروهای وارداتی ایجاد خواهد کرد.

مدیر ۱۴۰۲/۰۸/۲۷

نظرات

چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

پیام خود را بگذارید