سوزوکی گرند ویتارا با پیشرانه هیبریدی و ظاهر جدید به ایران بازگشت

سوزوکی ویتارا و نسخه قوی‌تر آن یعنی سوزوکی گرند ویتارا، ازجمله محصولات مونتاژی موفق و پرطرفدار ایران خودرو طی دهه 1390 و 1380 بودند. اکنون این خودرو بار دیگر و در قالبی جدید به بازار ایران برگشته است. طی دوره جدید عرضه سوزوکی گرند ویتارا، شرکت راساموتور خاورمیانه مسئولیت واردات و عرضه این خودرو را بر عهده گرفته است.

سوزوکی گرندویتارا به‌صورت رسمی در دوازدهم اسفندماه 1402 در کنار سوزوکی جیمنی و سوزوکی فرانکس رونمایی شد. انتظار داریم تا این خودرو بزرگ‌ترین و گران‌ترین محصول برند ژاپنی سوزوکی در بازار ایران باشد. البته این خودرو با پیشرانه هیبریدی به دست مصرف‌کننده ایرانی می‌رسد، از این رو ممکن است عوارض واردات کمتری شامل حال این خودرو شود.

 

مشخصات فنی سوزوکی گرند ویتارا

بزرگ‌ترین تغییر سوزوکی گرند ویتارا در مقایسه با نسخه‌های قبلی موجود در ایران، زیر کاپوت خودرو رخ داده است. سوزوکی گرندویتارا جدید به پیشرانه هیبریدی خفیف مجهز است. این پیشرانه ترکیبی از موتور 1.5 لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی و پیشرانه الکتریکی کوچک است که درمجموع 115 اسب‌بخار قدرت و 141 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. سیستم انتقال قدرت ویتارا نیز از گیربکس CVT‌ استفاده می‌کند.

خوشبختانه قدرت و گشتاور موتور سوزوکی ویتارا به هر چهار چرخ ارسال می‌شود، بنابراین این خودرو قابلیت بیراهه‌نوردی خود را حفظ کرده است. همچنین ترکیب گیربکس CVT با پیشرانه هیبریدی خفیف 12 ولتی، باعث شده است تا مصرف سوخت این کراس‌اوور به‌شدت کاهش یابد. سوزوکی گرند ویتارا در سیکل ترکیبی کمتر از 5 لیتر بنزین به ازای صد کیلومتر پیمایش مصرف می‌کند. این خودرو برای بهبود مصرف انرژی به سیستم بازیابی انرژی ترمز و استارت/استاپ نیز مجهز شده است.

 

سوزوکی گرندویتارا در مقایسه با دو محصول دیگر معرفی‌شده از این برند یعنی سوزوکی فرانکس و سوزوکی جیمنی، امکانات بیشتری را در خود جای داده است. سیستم صوتی به‌همراه شش بلندگو و نمایشگر، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین عقب و دوربین 360 درجه، سنسور باران و نور، رینگ‌های آلیاژی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و شش کیسه هوا تجهیزات این کراس‌اوور توانمند را تشکیل می‌دهند. قیمت سوزوکی گرند ویتارا احتمالاً در محدوده 2 الی 3 میلیارد تومان تعیین خواهد شد. لاماری ایما هیبرید و تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید، ازجمله رقبای این خودرو در بازار ایران هستند.

منبع : دیجیاتو

مدیر ۱۴۰۲/۱۲/۱۹

نظرات

چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

پیام خود را بگذارید